Airlie Beach 16 & Bowen 17.

25 juli 2015 - Bowen, Australië

Hallo allemaal! Vandaag speciaal vroeg gewekt door de tropische vogels uit de junglevallei van Airlie Beach want deze dag gaan de van Dijks de jungle in voor een heuse bushwalk! Het is een mooie hike die ons voert door het dichte oerwoud van Conway National Park. Het doet ons denken aan de Jungle van Indonesië. Zoals beloofd door de overenthousiaste receptioniste van de camping hebben we vanaf de bergtoppen "lovely, priceless and amazing lookouts" op de baai van Shute Harbour en de Whitsunday Islands. We dalen af en komen uit bij Swamp Bay, totaal afgezonderd van de bewoonde wereld. Het strand bestaat uit duuzenden stukjes aangespoeld koraal. Jammer dat we niets mogen uitvoeren want hier kunnen wij wel een leuk handeltje mee opzetten! Het hiken maakt hongerig dus BBQ aan. Ook schuift er een Australisch echtpaar aan. Zij ziet er oud uit, hij ziet er woest uit en blijkt president van de Bandito's motorclub Australia te zijn! Zit gewoon bij ons aan tafel! Maar zijn vrouw stelt ons gerust, hij is totaal niet crimineel, zijn club ook niet want de club rijdt alleen voor charity. Gelukkig. Sympathieke mensen. In zijn werkzame leven was hij fitter, grabber, putter, banner, pricker, frummer, utter en nog veel meer onverstaanbare baantjes. Mr Bandito heeft ook zijn gitaar meegebracht. Dus onder het genot van een drankje en Bob op de gitaar maken we het gezellig en gaan we als goede vrienden uiteen.
De volgende morgen vroeg weer uit de veren want we gaan naar het plaatsje Bowen, bekend van de film Australia met Nicole Kidman. En dat willen ze weten ook, getuige de letters 'BOWENWOOD' op de heuveltop. Onze camping ligt dit keer pal aan het strand, het is prachtig weer en we maken er een lekker stranddagje van. Op dit witte bountystrand van enkele kilometers lang zijn wij de enigen! Onverstelbaar! Zijn zeker bang voor de haaien of vinden 27 graden nog steeds te koud. Pussy's. Bob klimt de palmboom in en zorgt voor de snack: verse kokosnoot! Het lijkt wel expeditie Robinson! Lekker zwemmen in de azuurblauwe zee. Man, dit is genieten!! Aju!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rins en leo:
    25 juli 2015
    Hallo van Dijkjes, Wat hebben jullie het fijn samen. Bob die kokosnoten vondst is ook niet mis. En dan die koraal. Echt niets meenemen ? Jammer voor oma. Groetjes en nog fijne dagen. Kus en tot het volgende nieuws. Het blijft genieten.
  2. Mart de Beer:
    26 juli 2015
    Ik heb weer genoten van je verhaal en de foto's, Dylan