Magnetic Island 18 & 19, Mission Beach 20 & 21 en Undara 22

30 juli 2015 - Undara, Australië

Hallo, zijn we weer met een stukkie. We zijn enkele dagen WiFi-technisch van de buitenwereld afgesloten geweest. Maar we hebben dan ook wel het een en ander te vertellen. Te beginnen met Magnetic Island. Naar de haven van Townsville voor een reisje met de Ferry naar Magnetic Island. Ook de koeien van Queensland maken een reisje, maar zij gaan helemaal naar Panama! Duuzenden stonden er op de boot klaar voor vertrek. Bomvol. Totaal uitverkocht. Gelukkig is onze boot minder druk.  Magnetic Island: Koala's, dolfijnen, slangen, tropische vissen, jungle, forten uit de tweede wereldoorlog, koraal en honingkleurige stranden, oftewel; een paradijsje. Dat is nou net wat we zochten. De naam van het eiland is trouwens simpelweg terug te voeren op het veronderstelde magnetisch effect dat het eiland had op het kompas van Captain Cook. Maar met dat kompas was wel meer mis weten wij he? Captain Pannenkoek! We dwalen af, Magnetic Island is een van de beste plekken om koala's in het wild te spotten. Hele eiland zit er vol mee. Weetje van de dag: Koala's slapen 22 uur per dag! Wou dat ik een koala was. Heerlijk een beetje in de boom hangen niets doen en op en tak slapen. Als echte Robinsons gingen de van Dijks door de Bush. Al koala spottend kwamen we aan bij de forten met spectaculair uitzicht op het idyllische Horseshoe Bay en de rest van het eilandenrijk. We're on top of the World! We dalen weer af om een drankje te doen op het strand. Horseshoe Bay: dit moet echt op je bucketlist. Hier willen we echt niet meer weg. Maar we moeten wel want de Ferry ligt te wachten. Op de terugweg worden we weer begroet door de uit het water springende tuimelaars en bij aankomst door de koeien van Panama! Hadden vertraging ofzo want ze staan er nog. Op naar Mission Beach. Hier blijven we twee dagen. Was fantastisch. De foto's zeggen genoeg. Nou hoor ik jullie denken: Dylan, houdt al dit moois dan nooit op? Nou, jawel hoor! Onderweg, op zo'n 100 km van naar Malanda deed het tropisch regenwoud haar naam eer aan. Watervallen over de snelweg. Wolken over het wegdek, rijden door de bergen in dichte mist. Geen bereik meer op de telefoons, zelfs geen SOS. Onze Bruce trok het nog maar net. Met pijn in ons hart hebben we ons verblijf in de tropen moeten annuleren en rijden we door naar de Outback. Paar honderd kilometers extra gassen vandaag. Op naar beter weer.  In Undara stond het lokale ontvangstcomité ons al op te wachten; tientallen Wallaby's en Kangaroos. Zo leuk! Zitten nu lekker aan het kampvuurtje waar we onder genot van drankje worden bestookt met informatie over de duuzenden vogels in de regio. De volgende ochtend zakken we onder begeleiding van een gids af de lavatunnels in. Naast alle standaard informatie worden we op deze vroege ochtend ook nog eens getrakteerd op een heuse geschiedenisles. Leuk natuurlijk, maar we zijn wel ff op vakantie hierzo! Na een indrukwekkende tour door het ondergrondse gangenstelsel banen we ons onder het rode stof een weg naar boven, zoeken onze Bruce op en zetten koers naar Cairns onze voorlaatste stop Down Under. Man, wat gaat de tijd snel!
Aju.

1. Rins en leo:
    30 juli 2015
    Nou van Dijkjes jullie maken ongelooflijk veel mee. Oook Dylan prachtige foto's zodat we er ook een beetje bij zijn. Vooral die kangeroe foto die in zijn buidel kijkt en wat ziet ie "geheimpje". Bob wat ga je doen met die bamboe stok. Wordt dat een doedeledoe instrument ? We horen het later nog van je . Het was ook later ook nog genieten bij het kampvuur. Leuk hoor. Nu de groetjes voor allen daar. Tot de volgende keer maar weer. Kus oma en Leo.
  2. Jolique en Isabel:
    2 augustus 2015
    Wij zijn overdonderd door de schoonheid van Australië! Mooi dat jullie ons mee kunnen laten genieten en fijn dat jullie weer online zijn. Geniet van de laatste week!!! Groetjes van Jolique en Isabel die de koala's echte snoepies vond.