Hervey Bay 9 & Fraser Island 10.
16 juli 2015 - Fraser Island, Australië
Hola! Gisteren lieten we Noosa Heads voor wat het was en zetten koers naar Hervey Bay. Onderweg maken we een stop in Eumundi voor de hippymarkt. Talloze stands met een minstens zo gevarieerd aanbod aan handelswaar. Zweefteven kunnen hier helemaal los. Van zalfjes uit de natuurwinkel tot een tarotkaarthandlezing het is hier allemaal mogelijk. De verkopers zien er naast zelfgebreid ook "naturel" uit zullen we maar zeggen. Ook treffen we hier Juzzie Smith, one man band pur sang zoals we nog maar zelden gezien hebben. Wat ons betreft een echte aanrader! En honderd meter verderop weer een nieuwe Juzzie Smith. Copy cat natuurlijk. En hee op de andere hoek nog een maar dan met blokfluit! Maar goed, willen we voor donker aankomen dan moeten we door. We worden verwelkomd door de vriendelijke pelikanen op het strand van Hervey Bay. Hervey Bay is een leuk dorpje aan de Sunshine Coast. We parkeren Bruce, onze camper en maken ons op voor de avond.
Vandaag voor dag en dauw op want er staat een trip naar Fraser Island op het programma. Jaja we hebben het hier niet over zomaar een eilandje maar over het grootste zandeiland ter wereld. 123 km lang en gemiddeld 15 km breed. Onderweg worden we op de Ferry begroet door nieuwsgierige dolfijnen . Onze dag kan nu al niet meer stuk. Op het eiland aangekomen stappen we over op een onvervalste rollercoasterride in de vorm van een 4wheeldrive bestuurd door ranger David. Fraser Island is beschermd natuurgebied van de UNESCO mag dus geen verhard wegennet maar alleen zandpaden van mul zand. Het is een groot feest. Alle kanten van de bus doorgeslingerd. We maken een bushwalk door het subtropisch regenwoud met bomen van duuzenden jaren oud, drinken uit de kraakheldere beekjes, rijden met de 4WD kilometers langs de branding over het strand, proberen nog een dingo te taseren maar helaas, mag niet van UNESCO, bezoeken de Maheno, een scheepswrak dat hier 80 jaar geleden op de klippen liep, we zwemmen in Lake McKenzie, het grootste fresh water meer en maken om de dag compleet te maken een vlucht over het eiland! Vanuit de lucht spotten we zelfs een aantal walvissen. Prachtig. Nadat we zijn geland met het vliegtuig op het strand (!!!) groeten de walvissen ons nog na. Whoooeeeehhooeaaaawhoooooo, zo klonk het ongeveer. Met de Ferry terug naar het vasteland en we pakken, jaja alweer, een spectaculaire sunset mee terwijl onze Ferry omringd is met uit het water springende dolfijnen. Aju!

Alvast gefeliciteerd met deze halve eeuw!!!! Je zult ongetwijfeld in het Australische zonnetje gezet worden. De traktatie houden we nog tegoed. Toch?
fijne dag,
Margreet