Sydney 1.

7 juli 2015 - Sydney, Australië

Welkom allemaal op onze Blog! Er zitten al twee ongeduldige globetrotters te wachten zien we! Na onze vlucht via Hong Kong tussen de rochelende, boerende en scheten latende Chinezen zijn we aangekomen op Sydney Airport. Kennen jullie het programma Border Security? Nou, deze waren aan het draaien, en wie werden er weer uitgehaald, de van Dijk's. Want wij hadden een koffer vol met kaas bij ons voor onze nicht Daphne die in Sydney woont. Natuurlijk de douane omgekocht met een zak drop, want dat kan hier gewoon Ha-Ha. Op met de taxi naar het hotel. Dachten we de kilometer teller te horen tikken, was het het knarsetanden van de taxi-chauffeur! Krak-kah-kah! Aangekomen bij ons hotel hebben wij zeer hoge verwachtingen van de buurt waarin het hotel staat: Surry Hills. Hippe hoekjes en nog hippere bewoners vormen een van de hipste buurten van Sydney. Trendsettend of terraszittend, Surry Hills blijft in dit deel van Sydney altijd cool. Schaars geklede vrouwen sieren de muren van de tot kunstgalerijen getransformeerde pakhuisruimtes. Op straat zijn we deze vrouwen nog niet tegengekomen aangezien het hier winter is en men zich hier kleedt als of ze op de Noordpool wonen. Valt ook niet mee he, 18 graden in de winter. Pfffff. 
Ochtend erna vroeg uit de veren want ook dit keer is de jetlag een bitch. Op naar het bruisende Sydney Centrum. De eerste lepelaar staat al in het park te wachten op Lina. Oh wat is ze blij. Samen met Ross onze tourguide de highlights van Sydney gezien en dat waren er nogal wat! Van de Town Hall naar het Sydney Opera House via onder andere de ondergrondse tunnels van Queen Elizabeth, Hyde Park, the Rocks en de Harbour Bridge (overigens gewoon een goedkope kopie van onze bloedeigen Nijmeegse Waalbrug). Rest van de dag genoten van de Australische keuken. Aussie kan goed koken! 
Nu even de laatste jetlag wegspoelen, kunnen we er morgen weer helemaal tegen. Tot de volgende! Aju
 

Foto’s

4 Reacties

  1. Saskia:
    8 juli 2015
    Weer een geweldig verhaal. Dylan, heb jij dit geschreven? je hebt werkelijk talent en moet daar echt iets mee gaan doen.

    Van Dijkjes, wat een kazen zeg, voor een heel leger. Succes met de jetlag en tot de volgende spannende verhalen.
  2. Anna:
    8 juli 2015
    Mooi verhaal! veel plezier in de komende dagen!
  3. Robert:
    10 juli 2015
    Die brug klom ik 4 dpw overheen inderdaad, copycat. @Jack: is dat ernstig fartende Chinezen? Hier in S00.13 is de lucht nog helder ;-)
  4. Rins en Leo:
    11 juli 2015
    Hallo van Dijkjes. Wat genieten jullie samen, heerlijk om te zien en te horen. Hopelijk komt de kaas nog op de plek bij Daphne en de jongens. Groeetjes en Dylan tof dit verslag.