Sydney 2.
8 juli 2015 - Sydney, Australië
Hi everyone!
We zijn vandaag door Surry Hills gelopen, de trendy wijk waar wij nu verblijven. Met al die schaarsgeklede vrouwen in de wijk willen jullie de gewaagde gevelversiering niet onthouden
Via Surry Hills komen we uit bij The Art Gallery of New South Wales. Een museum met een gigantische verzameling Australische kunst. Och wa mooi!
We vertrekken naar de Royal Botanic Gardens voor een picknick in het park met een adembenemend uitzicht op de Sydney Harbor Bridge en het Opera House. We hadden niet gereserveerd dus we moesten niet alleen onze plek maar ook onze lunch delen met de plaatselijke kaketoe bevolking! Weg lunch. Kak.
Nadat iedereen genoeg gegeten en gedronken had namen we afscheid van onze gevederde vrienden en gingen op pad naar The Sydney Opera House. Op weg hier naartoe komen we mensen in alle soorten en maten tegen. En toevallig lopen we twee oranjesupporters tegen het lijf, helemaal uit Nepal!!! Zij herkenden Lina meteen en wilden met haar op de foto.
De wandeling en het bezoek aan het Opera House maakt dorstig en we strijken neer op het terras op de Operasteps. Daar maken we ons op voor een mooie zonsondergang. Gotta be The Good Life.
Op het programma staat verder een avondtour door The Rocks, de alleroudste wijk van Sydney. We weten nu dat een bezoek aan Sydney 200 jaar geleden niet echt een pretje was. Iedereen was uit op je centen en alle andere eigendommen. En ging dat niet goedschiks dan kwaadschiks. Mooi verhaal van onze tourguide Danique: Je ging naar de kroeg en bestelde een bier. Je bestelt een 2e en de vriendelijke barkeeper verteld je dat deze gratis is. Sterker nog, elk volgende biertje is gratis. Dus je zette het op een zuipen en kan uiteindelijk haast niet meer op je benen staan en besteld nog een laatste biertje en wil afrekenen. De barkeeper zegt dat ook dit laatste biertje gratis is. Je betaalt en wacht aan de bar op je wisselgeld. Maar in plaats van wisselgeld te pakken trekt de barkeeper aan een hendel waardoor de vloer onder je verdwijnt en je in de kelder terechtkomt. Je bent zo dronken dat je ter plekke in slaap valt. De volgende ochtend wordt je wakker met een barstende koppijn van de immense kater en zit je midden op zee... Je bent als slaaf verkocht om als dekknecht te werken op een of ander schip. Dit was iets dat toen op grote schaal voorkwam.
We zijn gewaarschuwd, les van de dag: we nemen geen gratis 2e biertjes aan en betalen met gepast geld. Het waren uiteindelijk toch allemaal criminelen he die aussies
G'day!

Jacqueline, heb je nog een goed gesprek gehad met de gevederde vrienden en de Oranjesupporters? The boys wel zo te zien. Geniet van het volgende
Mooi verhaal weer!
Hallo samen, geweldig jacqueline en de boedisten. Had altijd al iets meditatiefs in je gezien. Leuk die mooie foto's allemaal. Dylan je kunt het. Heerlijke reis en wij genieten mee. Verhaal erbij is hoogstandje. Leo zegt: journalistiek.